Blogg

Skrevet av MobileZentrum

NCB-forhandlere er fabrikkautoriserte. Hva vil det si for deg som kunde?

At vi er en autorisert bobilforhandler (NCB – Norge Caravanbransjeforbund) er avgjørende for deg som bobilkjøper. Garantiene vi gir deg skal faktisk gjelde når du virkelig trenger det! Det er greit å gi garantier, men når jobben faktisk skal gjøres, da dukker utfordringene opp. Som NCB-forhandler er vi tilknyttet fabrikken som et salgsledd, og vi kan uføre garantiarbeid på vegne av fabrikken. Slik er det ikke hvis du handler hos en parallellimportør.

Av Kjartan Nave, MobileZentrum

Det er kun en fabrikkautorisert forhandler som kan gjøre jobben på vegne av garantien fra produsenten.

Villedende markedsføring

Det er villedende overfor forbruker å markedsføre med fem års garanti. Mange parallellimportører gir garanti, men de kan aldri utføre arbeidet og få det godkjent som utført garantiarbeid av fabrikken.

Fukttest

Du kan ikke utføre en fukttest hvis du ikke er «online» med fabrikken. Når vi tar en fukttest logger vi oss inn på for eksempel Carthago i Tyskland. Der blir testen registrert. Og hvis det er en vannskade, la oss si tre år frem i tid, så kan vi via fabrikken gå tilbake og se at alle testene er tatt. Så har man hoppet over et år, og det ikke er meldt inn noen fukttest til fabrikken, da er det heller ingen gyldig garanti.

Viktig å vite for deg som vurderer hvilken forhandler du skal velge.

LES MER om Norges CaravanBransjeforbund og hvorfor det er viktig å velge en autorisert forhandler.

26. juni 2020
Til toppen